sobota, 19 stycznia 2008

Pociąg

...Za oknem szarobury śnieg,Śnieg,za dużo powiedziane.Płachetki pacnięte gdzieniegdzie jakby
brudne prześciaredła rozwłóczone po polu.W oddali majaczą pagórki....
...A pociąg się wlecze niemilosiernie powoli.To już czwarta godzina podróży do...No włąsnie dokąd.A właściwie po co.Dlaczego?
...starszy pan,właściwie taki wiejski dziad z naprzeciwka przygląda mi się nachalnie.Odwracam wzrok,bo widzę ,że ma ochotę na rozmowę.
W powietrzu wisi jakiś bliżej nieokreślony zapach hm..czosnku czy siana?Ziół ?
Za oknem wagonu monotonnie przesuwają się kikuty gołych drzew.I tak już szare niebo staje się
jeszcze bardziej smutne i przygnębiające. Nadciąga nieprzytulna noc.Tuk tuk, tuk tuk ....
Oczy się zamykają a pod nimi płyną obrazy...


...I no pacz pan,co za ludzia! Nie dadzo spokojnie dozyć dni.A ja tam nie prose o duzo.
Ino o ten jeden papiur.Ten ,co go ociec do studni schowoł przed to bando.Jako bando?
a co to pan do skół nie chodział? No ..łonskiego roku.zaroz kiej to było?
Noo wedy co to Klomkom sie ciele z dwoma gowami urodziło.Aaa,co pan nie wierzy?
No niech mnie giez uścknie jeśli to nieprawda.No bo to co?Zara..a co ja to....Aha,no i ten,
Banda. . Co? Aha. Jaka banda? To Ci co przyśli jak Monogły pieruńskie zza rzeki.A skąd ja panie moga wiedzieć.Noo z daleka .A to kałumuki takie i tatary były ze strzelbami.No ale panie! Co mnie pan tu zagaduje!Ja panu z dobrego serca podróż mile a pan.eee.Idż pan...

...Bilety do kontroli!!!Panie ,panie ...bilet.Obudż się się pan. No dobra dziękuję.Ciężki dzień
dzisiaj miałem.Kobieta mało mi tu zawału nie dostała.A o tu w tym wagonie.Te drewniane ławki
twarde i wąskie ,to my ją położyli na podłodze.No i strach,czy dożyje do stacji Wilczki Małe.
Na szczęście się obudziła,ale zaczęła strasznie wrzeszczeć a do stacji daleko.Co robić?
A Ona drze się i coś bez składu gada o dziadzie.Może o swoim chłopie mówiła ,he he.
Po tem się uspokoiła i gada o jakimś dziadzie co gadał do niej o jakichs papierach a potem ..zniknął.Panie ,ludzie to maja w tych głowach...No na mnie pora.A pana stacja już niedługo.
Dobrej nocy....

Brak komentarzy: